Nosyon yaratıcısı… Düşünce geliştirme direktörü… Gerçeklik yöneticisi…
Bunlar şimdilik yabancı olduğunuz terimler olabilir. Ne işe yaradıkları konusunda kafanızda ciddi şüpheler de uyandırabilir. Ancak bir gerçek var ki, gelişen teknoloji, küreselleşme ve artan rekabet iş dünyasına yeni iş kolları, yeni fonksiyonlar ve dolayısıyla yeni kimlikler kazandırıyor. İşte ileride kartvizitlerde karşılaşabileceğiniz birbirinden ilginç unvanlar:
Alışveriş koçluğu: Bireylere alışveriş koçluğu, özellikle vakit sıkıntısı yaşayan profesyoneller tarafından tercih ediliyor. “Alışveriş koçluğu” imaj danışmanlığının önemli bir parçası… Kimi insanlar alışverişe zaman ayıramaz, kimileri karar vermekte güçlük çeker kimileri de ihtiyaçlarını görmezden gelerek alışveriş yapar. İşte alışveriş koçluğu bu noktada devreye giriyor ve sizin için ya da sizinle birlikte alışverişe çıkıp sizi hem zaman hem de para israfından kurtarıyor. Başta da belirttiğimiz gibi, alışveriş koçluğu, bütünün bir parçası… Bu hizmet verilirken önce kişinin stil ve renk analizi yapılıyor ve hayat tarzı analiz ediliyor. Sonrasında ihtiyaçlar belirleniyor. “Daha sonra siz işinizle ilgilenirken ben ihtiyaçlara cevap verebilecek ve sizin tarzınıza uygun kıyafetleri seçerim” diyen alışveriş koçu, önce seçenekleri müşteriyi yormayacak kadar aza indirdiğini sonrasında ise beraber alışverişe çıkıp müşterinin tercihlerini satın aldıklarını aktarıyor. Unutmadan, tüm aşamalarında koçunuza eşlik edebilirsiniz. Eğer zaman sıkıntınız yoksa…
Video oyunları tasarımcılığı: Amerika’da en gözde yeni mesleklerin arasına ‘video oyunları tasarımcılığı’ girdi bile: Video oyunları günümüzde büyük küçük herkesi etki alanına almış, ekran karşısına tutsak etmiş durumda. Amerikalılar 2005 yılında, bilgisayar ve video oyunlarına 7.3 milyar dolar harcamışlar. Amerika’daki Eğlence Yazılımları Derneği’nin (Entertainment Software Association) verileri devam ediyor; yine 2005 yılında Amerikalılar 228 milyon oyun satın almışlar. Bu sayı, her eve iki oyunun girdiğini gösteriyor. Amerikalıları yüzde 50’si oyun oynadığını belirtirken, oyun oynayanların yüzde 37’sini kadınlar oluşturuyor. Daha birçok çarpıcı istatistikler var, sektörün büyüklüğünü bize gösteren… Kısacası bu ‘yeni sanal dünyanın’ her geçen gün yeni tasarımcılara gereksinimi artıyor.
ABD ’nin bilgisayar teknolojileri konusunda önde gelen üniversiteleri arasında yer alan Carnegie Mellon, University of Southern California (USC) ve Denver Üniversitesi bu yıl lisans hatta yüksek lisans programlarına “Oyun Tasarım ve Geliştirme” dallarını koydular bile. Çok eğlenerek ve oyun oynayarak eğitim gören bu öğrenciler, geleceklerini de garanti altına almış durumdalar. Mezun olduklarında hazır iş ve parlak bir gelecek onları bekliyor.
Nosyon Yaratıcısı: Bir markanın sahip olduğu her şey onlardan sorulacak. Onlar için markaların genetik uzmanları demek hiç de yanlış olmaz. Yenilik ise nosyon yöneticileri için olmazsa olmaz bir kavram.
Düşünce Geliştirme Direktörü: Görevinizin ofiste oturup yeni düşünceler geliştirmek olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Bu unvana sahip kişiler, yeni fikirleri yalnızca istatistikî verilere dayalı olarak değil sokak sokak gezip, insanlardan birebir dinleyerek geliştirecek. Böylece şirketler bilgiye ilk ağızdan ulaşma şansına sahip olacak.
Yaratıcılık Uzmanı: İnovasyonun sıkça konuşulduğu şu günlerde bir yaratıcılık uzmanının görevi insanları yaratıcılığa yönlendirebilecek her şeyi yapmak olacak. Önemli olan ürünün ne olduğu değil, onu farklı kılan şeyin ne olduğu diyorsanız, artık bunu sağlayabilmeniz için çalışan birileri olacak.
Potansiyel Şefi: Yeni bir ürün geliştirmek ya da yeni bir pazara girmeye ihtiyacınız mı var? Mutlaka yer almanız gereken potansiyel pazarlara kim mi karar verecek? Ya da buna uygun stratejiler kim tarafından geliştirilecek diyorsanız, yakın gelecekte şirketlerde yer alacak ve tüm bu sorumlulukları yüklenecek kişilere ofisinizde yer açın.
Bilgi Güvenliği Yöneticisi: Zaten bu işi yapan kişiler şirketlerde mevcut diyorsanız bir kez daha düşünün. Çünkü bilgi güvenliği yöneticileri yalnızca şirketlerin mevcut bilgi sistemlerini korumakla kalmayacak, olası bir hacker saldırısına karşı önlem alabilmek ya da taarruzda bulunabilmek için iyi niyetli hacker’larla da iş ilişkileri kuracak ve sürekli irtibat halinde olacak.
Gerçeklik Yöneticisi: Yeni bir fikriniz var ve bu girişimle milyonlar kazanmayı hedefliyorsunuz. Ya da sahip olduğunuz fikrin şirket karlarını katlayacağına inanıyorsunuz. Özellikle İnternet bazlı şirketlerde bir fikrin sanal dünyadaki gerçekliğini ve uygulanabilirliğini denetleyecek yöneticileriniz olacak. Belki de bir İnternet şirketini iflastan onlar kurtaracak.
Hız Direktörü: Şirketinizin yeniliklerinden müşterilerinizin bir an önce haberdar olmasını isteyen bir işletmeci ya da çıkaracağınız yeni albümün ya da bir kitabın piyasada bir an önce duyulmasını isteyen sanatçıysanız, bırakın bu işleri hız konusunda uzman kişiler yapsın.
Nosyon yaratıcısı… Düşünce geliştirme direktörü… Gerçeklik yöneticisi…
Bunlar şimdilik yabancı olduğunuz terimler olabilir. Ne işe yaradıkları konusunda kafanızda ciddi şüpheler de uyandırabilir. Ancak bir gerçek var ki, gelişen teknoloji, küreselleşme ve artan rekabet iş dünyasına yeni iş kolları, yeni fonksiyonlar ve dolayısıyla yeni kimlikler kazandırıyor. İşte ileride kartvizitlerde karşılaşabileceğiniz birbirinden ilginç unvanlar:
Alışveriş koçluğu: Bireylere alışveriş koçluğu, özellikle vakit sıkıntısı yaşayan profesyoneller tarafından tercih ediliyor. “Alışveriş koçluğu” imaj danışmanlığının önemli bir parçası… Kimi insanlar alışverişe zaman ayıramaz, kimileri karar vermekte güçlük çeker kimileri de ihtiyaçlarını görmezden gelerek alışveriş yapar. İşte alışveriş koçluğu bu noktada devreye giriyor ve sizin için ya da sizinle birlikte alışverişe çıkıp sizi hem zaman hem de para israfından kurtarıyor. Başta da belirttiğimiz gibi, alışveriş koçluğu, bütünün bir parçası… Bu hizmet verilirken önce kişinin stil ve renk analizi yapılıyor ve hayat tarzı analiz ediliyor. Sonrasında ihtiyaçlar belirleniyor. “Daha sonra siz işinizle ilgilenirken ben ihtiyaçlara cevap verebilecek ve sizin tarzınıza uygun kıyafetleri seçerim” diyen alışveriş koçu, önce seçenekleri müşteriyi yormayacak kadar aza indirdiğini sonrasında ise beraber alışverişe çıkıp müşterinin tercihlerini satın aldıklarını aktarıyor. Unutmadan, tüm aşamalarında koçunuza eşlik edebilirsiniz. Eğer zaman sıkıntınız yoksa…
Video oyunları tasarımcılığı: Amerika’da en gözde yeni mesleklerin arasına ‘video oyunları tasarımcılığı’ girdi bile: Video oyunları günümüzde büyük küçük herkesi etki alanına almış, ekran karşısına tutsak etmiş durumda. Amerikalılar 2005 yılında, bilgisayar ve video oyunlarına 7.3 milyar dolar harcamışlar. Amerika’daki Eğlence Yazılımları Derneği’nin (Entertainment Software Association) verileri devam ediyor; yine 2005 yılında Amerikalılar 228 milyon oyun satın almışlar. Bu sayı, her eve iki oyunun girdiğini gösteriyor. Amerikalıları yüzde 50’si oyun oynadığını belirtirken, oyun oynayanların yüzde 37’sini kadınlar oluşturuyor. Daha birçok çarpıcı istatistikler var, sektörün büyüklüğünü bize gösteren… Kısacası bu ‘yeni sanal dünyanın’ her geçen gün yeni tasarımcılara gereksinimi artıyor.
ABD ’nin bilgisayar teknolojileri konusunda önde gelen üniversiteleri arasında yer alan Carnegie Mellon, University of Southern California (USC) ve Denver Üniversitesi bu yıl lisans hatta yüksek lisans programlarına “Oyun Tasarım ve Geliştirme” dallarını koydular bile. Çok eğlenerek ve oyun oynayarak eğitim gören bu öğrenciler, geleceklerini de garanti altına almış durumdalar. Mezun olduklarında hazır iş ve parlak bir gelecek onları bekliyor.
Nosyon Yaratıcısı: Bir markanın sahip olduğu her şey onlardan sorulacak. Onlar için markaların genetik uzmanları demek hiç de yanlış olmaz. Yenilik ise nosyon yöneticileri için olmazsa olmaz bir kavram.
Düşünce Geliştirme Direktörü: Görevinizin ofiste oturup yeni düşünceler geliştirmek olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Bu unvana sahip kişiler, yeni fikirleri yalnızca istatistikî verilere dayalı olarak değil sokak sokak gezip, insanlardan birebir dinleyerek geliştirecek. Böylece şirketler bilgiye ilk ağızdan ulaşma şansına sahip olacak.
Yaratıcılık Uzmanı: İnovasyonun sıkça konuşulduğu şu günlerde bir yaratıcılık uzmanının görevi insanları yaratıcılığa yönlendirebilecek her şeyi yapmak olacak. Önemli olan ürünün ne olduğu değil, onu farklı kılan şeyin ne olduğu diyorsanız, artık bunu sağlayabilmeniz için çalışan birileri olacak.
Potansiyel Şefi: Yeni bir ürün geliştirmek ya da yeni bir pazara girmeye ihtiyacınız mı var? Mutlaka yer almanız gereken potansiyel pazarlara kim mi karar verecek? Ya da buna uygun stratejiler kim tarafından geliştirilecek diyorsanız, yakın gelecekte şirketlerde yer alacak ve tüm bu sorumlulukları yüklenecek kişilere ofisinizde yer açın.
Bilgi Güvenliği Yöneticisi: Zaten bu işi yapan kişiler şirketlerde mevcut diyorsanız bir kez daha düşünün. Çünkü bilgi güvenliği yöneticileri yalnızca şirketlerin mevcut bilgi sistemlerini korumakla kalmayacak, olası bir hacker saldırısına karşı önlem alabilmek ya da taarruzda bulunabilmek için iyi niyetli hacker’larla da iş ilişkileri kuracak ve sürekli irtibat halinde olacak.
Gerçeklik Yöneticisi: Yeni bir fikriniz var ve bu girişimle milyonlar kazanmayı hedefliyorsunuz. Ya da sahip olduğunuz fikrin şirket karlarını katlayacağına inanıyorsunuz. Özellikle İnternet bazlı şirketlerde bir fikrin sanal dünyadaki gerçekliğini ve uygulanabilirliğini denetleyecek yöneticileriniz olacak. Belki de bir İnternet şirketini iflastan onlar kurtaracak.
Hız Direktörü: Şirketinizin yeniliklerinden müşterilerinizin bir an önce haberdar olmasını isteyen bir işletmeci ya da çıkaracağınız yeni albümün ya da bir kitabın piyasada bir an önce duyulmasını isteyen sanatçıysanız, bırakın bu işleri hız konusunda uzman kişiler yapsın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder